Sört főzni nem is olyan nehéz

Beszélgetés a házi sörfőzésről

Mágneses keverő készítés élesztő szaporításhoz. USB-s kiadás

2017. március 06. acerola

Elég korán elkészítettem az első mágneses keverőmet. Hiszen mindig is érdekeltek a különböző élesztők. Folyékony élesztőhöz például illik startert készíteni. A lefagyasztott vagy egy üveg bolti sörből kitenyésztett élesztő felszaporításához is jó hasznát vesszük ennek az eszköznek.

img_1818_kicsi_1.jpg

Teszteltem kb 3 liter vízzel

Próbáltam most az első verzió hibáit kiküszöbölni. Az egy egy délután összedobott szerkezet. Időnként zörög és a tápellátásával mindig is volt gondom. Nem tudtam neki 12V-os tápot találni ezért 7,5V-ról ment. A cél egy olyan keverő építése, amelyik szintén fordulatszám szabályzós, mint az első verzió. Stabil dobozban van. 5V-os USB-s tápról működjön és legyen rajta kapcsoló is.

Alkatrész lista:

  • Fa doboz hobbi boltból - kb 1000 ft
  • Ventilátor rossz PC tápból - 0 ft
  • Mágnes egy rossz merevlemezből - 0 ft
  • Feszültség átalakító modul 5v-ról 12V-ra (1-2$)
  • PWM motor szabályozó modul (kb. 3$)
  • Kapcsoló - 120ft
  • USB kábel (fejénél meg volt törve) - 0 ft
  • Csavar, nagy alátét, ragasztó pisztoly - 40ft, 30ft, ?ft

Nekem elég sok minden megvolt már otthon. Így az összköltség kb. 2500 ft-ra jött ki. Mikor merre jártam, hol ez hol az az alkatrész lett meg hozzá. Az elektronikát pedig kínából rendeltem.

img_1809_kicsi_2.jpg

 Alkatrészek

Az összeszerelésről csak röviden írok. Beszéljenek inkább a képek. A fadoboz tetejét egy körkivágóval kifúrtam. Lecsiszoltam. A ventilátor tetejére egy nagy alátétet ragasztottam. Ez talán védi némileg a motort a nagy mágnestől és jól be lehet rajta állítani a mágnest, hogy centírozva legyen.

A doboztetőt átfúrtam és a ventilátort a csavarokkal felerősítettem. A doboz elejére két lyuk került az egyik a kapcsolónak a másik a potméternek. Az oldalára pedig a kábelkivezetést fúrtam be. Az kábelt befűztem, a modulokat bekötöttem. Mindent rögzítettem ragasztó pisztollyal. A mágnest addig állítgattam, amíg szinte teljesen kicentíroztam. Körberajzoltam. Majd pillanatragasztóval rögzítettem.

A próbához kell egy edény, amibe vizet töltünk. Ideális esetben egy műanyaggal bevont mágnesből készült keverőbaba fogja a folyadékot keverni. De ennek a hiányában egy gémkapocs is megteszi, de akkor az üvegedény jobb ha vékonyabb, mert a távolságra érzékenyebb.

img_1812_kicsi_1.jpg

Ezt a kétféle feszültségátalakítót rendeltem. Végül a kicsit építettem be

img_1814_kicsi_1.jpg

A hdd mágnest úgy lehet legegyszerűbben leszedni, ha meggörbítem a fémet.

img_1815_kicsi_1.jpg

A feszültség átalakítót a kis csavarral beállítottam 12V-ra (bőven mértem)

img_1816_kicsi_1.jpg

összeszerelve

img_1817_kicsi_1.jpg

Belső kép

 

Működés közben

Ha kész a keverő, nyomás élesztőt szaporítani és sört főzni.

A bejegyzés trackback címe:

https://sorforum.blog.hu/api/trackback/id/tr5912312567

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása